Announcements

Are you new to TeamViewer and Home Office and do you need some help? Check out our FAQ here.

Highlighted
Posted by
Henagon

Attivazione licenza

Salve,in data 10-3-2020 ho acquistato una licenza di base per gestire un PC da remoto e per pagarla ho dovuto scegliere il metodo della fattura poichè la carta di credito aziendale non mi autorizzava l'acquisto sul vostro sito.

Dopo aver introdotto i dati della mia azienda,mi è arrivata la vostra e-mail di conferma dell'acquisto con la fattura allegata e la richiesta di provvedere al pagamento.

Il pagamento è stato fatto tramite bonifico bancario ma fino ad oggi non ho ricevuto alcuna e-mail con la licenza. Poichè il programma sta funzionando in versione trial,mi segnala che mancano pochi giorni per attivarlo.

Potete aiutarmi a capire quali passi mancano per completare l'attivazione e come reperire la licenza?

Grazie!

13 Replies
Highlighted
Posted by TeamViewer Star
TeamViewer Star

Re: Attivazione licenza

Buongiorno @Paolo72,

è possibile che a causa dell'alto numero di attivazioni, le procedure per la consegna delle attivazioni sia in ritardo o l'indirizzo email da te indicato sia finito in qualche black list.

Dai uno sguardo a questo thread; probabilmente farà al caso tuo. Credo sia possibile indicare al moderatore (mail privata che puoi inviare utilizzando il client di posta presente su questa community) la mail collegata alla licenza da te acquistata.

Cordiali saluti.

Domenico Langone
MCSD: App Builder
Did my reply answer your question? Accept it as a solution to help others.
Find this helpful? Say thanks by clicking on the Thumbs Up button.
Highlighted
Posted by
Henagon

I did not receive a license key

I ordered teamviewer earlier this evening and still not received any mail with the license key???

Screenshot 2020-03-16 at 20.36.12.png

Highlighted
Posted by Moderator Moderator
Moderator

Re: I did not receive a license key

Hi @SimonME1996,

Thank you for your posting and we are sorry to hear the negative experience from you.

As TeamViewer were experiencing the issue delay in sending out emails last night, luckily the issue has been fixed. We are sorry for the inconvenience caused. Kindly check your email inbox and see whether you have received the invoice with license from TeamViewer please. 

In the meantime, I have also forward your case to TeamViewer support team for further assistance. One of the support representative will get in touch with you at the earliest convenience. We thank you for your patience and understanding.

----------

Previous reply.

We are sorry that as TeamViewer is experiencing a delay in sending out emails to our customers, we kindly ask your patience and wait for the update on TeamViewer Status Page. Once again we are sorry for the inconvenience and delay caused.

Warm regards,

Ying_Q

Highlighted
Posted by
Henagon

Attivazione licenza

Salve,

il 12 marzo  ho effettuato ordine di una licenza business, ed effettuato nella medesima giornata il bonifico bancario.

Ad oggi non ho ancora ricevuto email con il codice di attivazione.

A chi posso rivolgermi?

Grazie

Posted by Community Manager
Community Manager

Ciso @csaitalia 

Potresti controllare di nuovo la tua casella di posta elettronica nei prossimi 30 minuti e farmi sapere se ce l'hai?

EN: Can you maybe check your email inbox in the next 30 minutes again and let me know whether you got it?

Best, Esther

Community Manager

Find this helpful? Say thanks by clicking on the Thumbs Up button. Find more information here: Knowledge Base | Community Blog | How to get started

3 Replies
Highlighted
Posted by
Henagon

Ciao,

no, non ho ricevuto alcune chiave di attivazione.

Potresti aiutarmi?

Grazie

Highlighted
Posted by Community Manager
Community Manager

Ciao,

In questo caso, inviami il nome dell'azienda, il tuo nome completo e l'indirizzo e-mail che hai utilizzato per l'acquisto in un messaggio privato. Grazie

EN: In this case, please send me the company name, your full name and the email address you used for the purchase in a private message. Thank you

Esther

Community Manager

Find this helpful? Say thanks by clicking on the Thumbs Up button. Find more information here: Knowledge Base | Community Blog | How to get started

Highlighted
Posted by
Henagon

Messaggio privato inviato.

Grazie

Highlighted
Posted by
Henagon

Attivazione Licenza

Buon giorno, anche a me non è arrivata nessuna mail di attivazione, acquisto fatto il 17 marzo.

Me la potreste reinviare?

Alberto

Highlighted
Moderator

Re: Attivazione Licenza

Hi @Alberto16

Thank you for the post and we are sorry for the inconenience caused. Unfortunately that I may support in English.

In order to assist you to allocate your TeamViewer order, I have generated a ticket and internally forwarded to TeamViewer support team for further assistance. Kindly check your email inbox please. 

Once again, we are sorry for the negative experience and thank you for your patience and understanding.

----------------------------

Grazie per il post e ci scusiamo per l'inconveniente causato. Sfortunatamente, potrei supportare in inglese.

Per aiutarti ad allocare il tuo ordine TeamViewer, ho generato un ticket e inoltrato internamente al team di supporto TeamViewer per ulteriore assistenza. Si prega di controllare la posta in arrivo per favore.

Ancora una volta, ci scusiamo per l'esperienza negativa e ti ringraziamo per la pazienza e la comprensione.

Cordiali saluti/Warm regards,

Ying_Q

Highlighted
Moderator

Re: email di conferma ordine - licenza

Hi @gc8,

Thank you for your post and unfortunately that I may support in English.

Due to the high volunme of requests at the moment, you migh experience a delay in response. We apologize for any incovenience caused.

Meanwhile, can you kindly check your email inbox (including Spam folder) for any email communication from TeamViewer please. If you have received TeamViewer invoice, kindly check out the activation steps on How to activate your Remote Access plan; if you have not received any email from TeamViewer today, kindly update us, so community moderator may take a closer look in your case. 

We thank you for your patience and understanding.

-------------------

Grazie per il tuo post e, sfortunatamente, per il mio supporto in inglese.

A causa dell'elevato volume di richieste al momento, potresti riscontrare un ritardo nella risposta. Ci scusiamo per l'inconveniente causato.

Nel frattempo, puoi gentilmente controllare la tua casella di posta elettronica (inclusa la cartella Spam) per qualsiasi comunicazione via email da TeamViewer, per favore. Se hai ricevuto la fattura di TeamViewer, controlla gentilmente i passaggi di attivazione su Come attivare il tuo piano di Accesso remoto; se non hai ricevuto e-mail da TeamViewer oggi, ti preghiamo gentilmente di aggiornarci, quindi il moderatore della community potrebbe dare un'occhiata più da vicino al tuo caso.

Ti ringraziamo per la tua pazienza e comprensione.

Warm regards,

Ying_Q

Highlighted
Posted by
Henagon

Re: Attivazione Licenza

Hi, I received the mail sent by the support team. I sent immediatly the data required, but at present i didnt' receive tra activation mail.  So I have sent another mail at the support team with tre data required.

I hope they will solve my problem.

Highlighted
Posted by
Henagon

Re: Attivazione Licenza Update

I ghave verified credit card transactions:

I have received sms from the bank: transaction autorized, but I dont' see any payment charged.

?? No money **bleep** given to Teamviewer, so I havem't received lhe activation link. Correct.

I will do a new order.